//
Media, My Selection

7 grote en vaak onbekende nadelen van Facebook voor bedrijven en merken

Voor je als bedrijf een communicatiebureau onder de arm neemt om je aanwezigheid en promotie op Facebook te versterken, kan je maar beter nagaan of dat bureau deze 7 sterke nadelen van Facebook kent en er rekening mee houdt. Bijvoorbeeld: als je als bedrijf iets post bij 1000 fans, kan het best dat er maar 200 dat bericht te zien krijgen. Edgerank lijkt bij Facebook nog belangrijker dan pagerank bij Google.

[My Selection] De 7 onbekende nadelen van Facebook: zie ze niet over het hoofd!

Bedrijven en merken zijn voor Facebook betalende klanten, maar dat wil zeker niet zeggen dat ze meer mogen dan het grote publiek dat op alle mogelijke manieren wordt aangemoedigd wat dan ook te posten. Bedrijven en merken betalen, en dus beperkt Facebook hun bewegingsvrijheid. Je weet dan maar beter hoe het werkt.

Of als je zelf de bedrijfspagina niet bewerkt, dan hoort je communicatiebureau dat te weten. Zeer leerzaam!

Artikel bij Frankwatching, met dank aan @christiaanWLstg

About Toon Lowette

Customer is not king on the internet, he is dictator. Online services are successful if they allow the customer to do what he came for efficiently and without confusion. Toon Lowette is online publishing consultant in the Customer Carewords network of Gerry McGovern. Task management is the central issue. We teach websites to manage the task, not the content, not the technology. We teach websites to become relentlessly customer centric.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: