//
Top Tasks, Toptaken

Online donaties verhoogd met minder zichtbare doneerknop

Het lijkt zeer tegenstrijdig, en toch zit er een steenharde logica in. De Noorse kankerstichting Kreftforeningen heeft met zijn vernieuwde website de online donaties sterk zien toenemen door niet te focussen op doneren.

Donaties binnenhalen is een van de toptaken van de kankerstichting. Ze heeft die ongelooflijk hard nodig voor research, preventie en het informeren van het publiek.

Summary
By focusing on customer top tasks rather than organizational needs, The Norwegain Cancer Society website saw an incredible increase in visitors and donations. Learn about this strong case in the webinar video Content against Cancer.

Kreftforeningen-HomeMaar doneren is geen toptaak voor wie de website van de organisatie bezoekt. De toptaken liggen in nagaan wat symptomen van kanker zijn, meer weten over welke kanker de bezoeker of een verwant heeft, en dergelijke. Bijna alle toptaken draaien rond informatie over kanker, niet over geld. De websitebezoeker wil geïnformeerd worden, betrouwbaar geïnformeerd, en wil een persoon kunnen aanspreken met specifieke vragen.

In samenwerking met Netlife Research in Oslo – een collega partnerbedrijf in Customer Carewords, het consultantsnetwerk van Gerry McGovern – heeft de Noorse kankerstichting zijn website volledig vernieuwd en kan de organisatie na een klein jaar schitterende resultaten voorleggen:

  • 70% stijging in eenmalige donaties
  • 88% stijging in maandelijks terugkerende donaties
  • 164% meer geregistreerde leden
  • 348% meer binnenkomende links
  • 80% meer bezoekers

En nog andere resultaten, die intern ook belangrijk zijn. Redacteurs zijn anders gaan werken en onderhouden nu veel minder pagina’s die van een veel betere kwaliteit zijn. Silo’s zijn afgebroken in de stichting: mensen en departementen die nauwelijks met mekaar samenwerkten, doen dat nu wel.

De website heeft de hele Noorse kankerstichting veranderd.

Hoe dat hele proces verlopen is, kan u wanneer het u uitkomt bekijken in Content against Cancerde opname van het online webinar van Customer Carewords over de Norwegian Cancer Society.

Een uur uitleg over een case die steenhard aantoont dat net door de focus op de toptaken van de bezoeker eerder dan op de noden van de organisatie, de organisatie haar doelstellingen beter kan realiseren. Een uur, maar de tijd meer dan waard.

Uw organisatie kan dat ook. Wij in het netwerk van Gerry McGovern staan klaar om u daarbij te helpen. +32 474 28 58 49 of toon@grid.be

About Toon Lowette

Customer is not king on the internet, he is dictator. Online services are successful if they allow the customer to do what he came for efficiently and without confusion. Toon Lowette is online publishing consultant in the Customer Carewords network of Gerry McGovern. Task management is the central issue. We teach websites to manage the task, not the content, not the technology. We teach websites to become relentlessly customer centric.

Discussion

One thought on “Online donaties verhoogd met minder zichtbare doneerknop

  1. Klopt als een bus. Het is iets wat we als universitair ziekenhuis ook merken uit online enquêtes en taakanalyse. Je geeft als instelling betrouwbare informatie die gewaardeerd wordt. Daarbij is elke pagina een soort mini-homepage door het belang van Google. Fijn artikel.

    Posted by Ive Pauwels | 29 November 2013, 13:25

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Geef uw e-mailadres om deze blog te volgen en e-mail te krijgen als nieuwe artikels worden gepubliceerd.

Toon on Twitter

%d bloggers like this: